Saturday, August 8, 2009

Harga (1)

2-3 hari yang lalu ada menerima panggilan
talipon dari sebuah jabatan yang mengendalikan
perihal haiwan.., si pemanggil menyatakan nama
beliau Siti (mungkin nama sebenar).

siti : Hello..!! Ble bercakap ngan saudara
saya : Ya saya.., ada apa
siti : saya mewakili jabatan.., nak tanya
beberapa soalan.
saya : tak ada masalah.
siti : berapa harga ayam sekilo sekarang..?
saya : harga ladang ker harga pasar..?
siti : harga pasar.
saya : tanpa kepala atau ngan kepala
siti : ble kasi semua dari harga ladang ker
harga ayam proses.
saya : bla..bla.
siti : boleh saya tahu harga telor pulak.
saya : tak der masalah.
siti : berapa harga telor sekarang..?
saya : awak nak tahu gred apa..?
siti : ada berapa gred ..?
saya : dari AA ke F.
siti : semua.
saya : harga ladang ke harga borong
siti : dua-dua
saya : bla..bla.
siti : boleh tahu harga daging..?
saya : boleh saya tahu siapa yang minta.
siti : ada orang dari kementerian yang nak menetapkan harga
barang ketika perayaan.., datang tanya harga dan
bekalan cukup ker untuk hari raya.
saya : dalam setahun orang makan ayam berapa kilo dan
setahun secara purata berapa biji seorang makan telor.
.................. .

No comments:

Post a Comment